2017. augusztus 18. péntek, Ilona napja
drharmat.hu
Szerző(k): radiologia.hu
Dátum: 2017-02-14 19:03:19
küldés levélben nyomtatás nyomtatás pdf domkumentumba
Dr. Harmat Zoltán pécsi radiológussal magánpraxisáról beszélgettünk.

Miért hozott létre magánpraxist?

Talán ott kezdődött a történet, hogy 12 éve, amikor Pécsett elindult az első ultrahangos magánszolgáltató, elkezdtem náluk dolgozni, és azóta is végzem ezt a munkát. Aztán pár évvel később egy kaposvári magánszolgáltatónál is dolgozni kezdtem. Ezzel párhuzamosan két évtizedet töltöttem el a PTE Radiológiai Klinikáján, és ahogy láttam a magánszolgáltatók fejlődését, azt, hogy egyre több rendelő nyílik egymás mellett és mindegyik meg tud élni, valamint mind több beteg fordul a magánellátás felé, egyre inkább saját rendelő kialakításában gondolkodtam.

Jobb saját praxisban dolgozni, mint másoknak?

Kipróbáltam magamat abban, hogy milyen nem csak másoknak dolgozni, hanem saját rendelőt létrehozni. Világosan látszik: egy-egy magán szolgáltatóhelyet előbb-utóbb visz a magánszolgáltató neve, de az ott dolgozó orvosok tették a cégnevet márkanévvé, mert általában egy adott orvos szakmai hírnevére jelentkeznek a betegek. Jellemzően nem magát a szolgáltatót, hanem az orvost választják.

Az elmúlt években márkanévvé vált a neve?

Úgy érzem, hogy a városban, talán a régióban is, radiológiai és ultrahang területen van olyan nevem, hogy saját név alatt elindíthattam a Dr. Harmat Ultrahang Diagnosztikai szakrendelőt. Szerencsére úgy tűnik, jönnek is a betegek, sokan közülük hosszú évek óta jár vissza rendszeresen hozzám.

Hány betege volt az elmúlt 10 évben?

Magánellátásban, ultrahang-diagnosztikában évente 2000 beteget egészen biztosan megvizsgáltam, így nagyjából 20 ezer betegem volt. Ez adott annyi magabiztosságot, hogy 2015 decemberében megszüntettem közalkalmazotti státuszomat a klinikán, ahova jelenleg heti egy napra vállalkozóként járok vissza, perifériás és egyéb intervenciókat végzek. Magánrendelőm előnye a többi magánrendelőhöz képest, hogy lehetőség van felületes biopsziák vételére – az intervenciós tevékenységet így magánellátásban is tudom végezni.

Egy ultrahang-specialista radiológus milyen ultrahangot vásárol magának?

Semmiképpen sem egy alaptudású berendezést. Az a tapasztalatom, hogy azoknál a magánszolgáltatóknál, ahol nem radiológus a tulajdonos, ritkán kerül a berendezés minősége fókuszba. Egy erős középkategóriás készülék viszont aranyat ér jó kezekben. Csúcskategóriás gépre azért nem nagyon van szükség a magánpraxisban, mert azokhoz a speciális vizsgálatokhoz, a kontrasztanyagos ultrahang-vizsgálatokhoz, esetleg komolyabb intervenciókhoz, amire igazán hasznosak, már inkább klinikai környezetre, fekvőbeteg-háttérre van szükség.

Hogyan alakította ki a rendelő ergonómiáját, kényelmét?

Ez a feladat viszonylag egyszerű volt, hiszen több évtizede dolgozom klinikai körülmények között és magánellátásban is ultrahanggal, tudom és érzem, mitől megy jól a munka. Fontos, hogy a lehető legkényelmesebb körülményeket teremtsük mind a betegek, mind az orvos számára, és ebben ne kössünk semmilyen kompromisszumot sem. A kellemes környezeten túl nagyon fontos a vizsgálóágy, az ultrahang-berendezés és a leletező számítógép elhelyezkedése, hogy a lehető legrövidebb úton lehessen mozogni, hogy ne akadályozzam a beteget, illetve ő is kényelmesen tudjon levetkőzni és felöltözni. A munkát felgyorsítja az is, hogy a lelet megírásához nem kérem asszisztens segítségét, leletsablonokat használok, gyorsan gépelek, így a leletre nem kell várnia a betegnek.

Mennyi időt szán egy-egy betegre?

Attól függően, hogy milyen vizsgálatról van szó, negyed óra és fél óra között mozog a vizsgálat ideje. Szívesen beszélgetek a beteggel, minden kérdésére megpróbálok választ találni, hogy érezze a nyugodt körülményeket, lássa: foglalkozom vele. Hiszen ez a magánorvosi szolgáltatás lényege. A váróban szól a halk zene, ha esetlegesen egy keveset várakozni kell, nyugodtak legyenek a körülmények, de arra kifejezetten figyelek, hogy az előjegyzés úgy szerveződjön, hogy ne a betegnek kelljen várakoznia, inkább én várjak a következő betegre.

Hogyan dolgoznak más orvosok a „Dr. Harmat Ultrahang Diagnosztika” rendelőben?

Mivel a rendelő az én irányításom alatt áll, megengedhetem magamnak, hogy másokat is beengedjek. Nyilvánvalóan, olyan kollégákkal dolgozom rendelőmben is szívesen, akikkel évek óta együtt dolgozunk a klinikán, jó szakemberek, kiváló munkát végeznek. Molnár Krisztián kollégám fej-nyaki diagnosztikában ultrahang-, CT- és MR-specialista, ezért gondoltam fontosnak, hogy a Dr. Harmat Ultrahang Diagnosztika ezen a speciális szakterületen is nyújtson vizsgálatokat. De nem szeretnék tucatnyi radiológust foglalkoztatni, hiszen a személyes értékek meghatározó fontosságúak a tevékenységben.

Szakmai tevékenységének egyik pillére a mióma embolizáció. Foglalkozik még azzal is?

Lassan egy évtizede végzek mióma embolizációt, nemcsak magyar, hanem a környező országokból érkező, külföldi betegek számára. Miután az embolizáció előtt fontos a megfelelő kivizsgálás, mert nem bármilyen elhelyezkedésű mióma kezelhető ezzel az embolizációs technikával, az elsődleges konzultáció és kivizsgálás a magánrendelőben, az embolizáció pedig klinikai körülmények között, a megfelelő kontroll mellett valósul meg. De az intervenciós tevékenységen belül foglalkozom különböző daganatok, főként májdaganatok kezelésével, epeúti intervenciókkal, perifériás vascularis és nem vascularis intervenciókkal, illetve felületes és hasi biopsziákkal is.

Milyen marketingeszközöket használt a rendelő hirdetésére?

Egyértelműen bebizonyosodott, hogy az internetes hirdetés hozza a legtöbb beteget. Honlapomat a mióma embolizáció miatt már régóta elkészítettem. Ez eredetileg egy információs honlap volt a betegek számára, ahol bemutattunk mindent az embolizációról. A leggyakoribb kérdések alapján a beteg előre tájékozódhat, megtudhatja, hogyan történik a beavatkozás minden részlete. Ezt a weboldalt bővítettük a magánrendelő profiljával, aminek népszerűsítésére a Google Hirdetéseket használom. A Google Adwords rendszerben látszik a kattintások száma, ami tökéletesen arányos a telefonos bejelentkezések és előjegyzések számával. A napi-heti-havi statisztikákat elemzem, és ez alapján látom, pontosan mennyibe kerül a rendelő promóciója. Emellett pécsi helyi újságokban hirdettem, és tervezem a pécsi rádióknál a hirdetés feladását.

Érkezett valamilyen visszajelzés a városban működő többi magánrendelőtől?

Negatív visszajelzés nem érkezett, ráadásul tudomásom szerint nem is csökkent a beteglétszámuk. Számtalan új beteg jelenik meg a magán egészségügyi piacon, és az elmúlt évek alapján látható az a tendencia, hogy egyre nagyobb igény van a minőségi magánszolgáltatókra.

Hogyan sikerült felfuttatni az elmúlt hónapokban a tevékenységét?

A rendelőt talán a legrosszabb pillanatban, június közepén indítottuk el, amikor a legkisebb a forgalom. Ám az indulás arra jó volt, hogy az emberek megtudják: létezünk, és szinte a hét minden napján elérhetőek vagyunk. Ahhoz azonban, hogy ismert és bejáratott legyen a rendelő, hogy mindenki megtalálja, fontos a folyamatos reklámtevékenység. A rendelő kapacitása a jelenlegi betegforgalom többszörösét elbírja, ezért ennek kihasználásához a betegekkel meg kell osztani azt az információt, hogy a piacon jelen vagyunk és korrekt, minőségi ellátást végzünk. Ez az elmúlt hetek visszajelzései alapján egyértelműen sikerült.

Kapcsolódó témák:                                     Legolvasottabb témák:                          
Hozzászólások